Autószervíz
fék, futómű, lengéscsillapító, kipufogó rendszer, műszaki vizsgáztatás, ABS
Műszaki vizsgáztatás
Bízzon meg minket gépjárművének teljeskörű műszaki vizsgáztatására. Töltse le, magánszemély részére szóló meghatalmazásunkat, vagy cég esetén a Társadalmi szervezetek részére szóló meghatalmazásunkat.
Önnek nem kell mást tennie mint, hogy a kitöltött nyomtatvánnyal együtt a gépjárművét elhozza hozzánk. A többit bízza ránk!
Meghatalmazás: magánszemély részére
magánszemélycégek részére
cégFékrendszer javítás, karbantartás
Ahhoz, hogy biztonsággal, minden körülmények között megtudjunk állni, elengedhetetlen a jól működő fékrendszerre. Amikor fékezünk járművünkkel, a gépjármű mozgási energiája átalakul hőenergiává.
Számítógépes fék ellenőrzéssel, illetve nagyon kopott féktárcsáknál gyakran vizuálisan is pontos képet kapunk a fékek állapotáról.
A fékrendszer legfontosabb alkatrészei:
féktárcsa és a fékbetét, féknyereg, fékcsövek (fém+gumi), főfékhenger, fékerő szabályzó, fékszervó (rásegítő) valamint az egészet működtető fékpedál.

fékrendszer
Az esetek döntő többségében elégséges a kopó alkatrészeket cserélni, tehát a betéteket, fékpofákat és tárcsákat valamint a dobokat. Amióta a legtöbb gépjárműbe bekerültek az úgynevezett menetstabilizáló rendszerek - blokkolásgátló – ABS és kipörgésgátló - ASR, azóta a legtöbb gépjárműben tárcsafékeket alkalmaznak. Nem csak a fékek állapota függ a gépjármű megállításától, hanem a gépjármű sebessége valamint a gumik állapota is.

elsődleges biztonsági rendszer
A fék ellenőrzése
Autónk legfontosabb, elsődleges biztonsági rendszere a fékrendszer. Nem kell ecsetelni senkinek, hogy mi törtéhet akkor ha nem működik a fék és nem tudjuk megállítani a gépjárművünket. Ettől függ az autó mozgásának a lelassítása, biztonságos megállítása. A kézifék a jármű rögzítésére, nem pedig a kanyar bevételére való.
A biztonságos közlekedés alappillére a megfelelő fékhatás. Elengedhetetlen, hogy a gépjárművezető optimálisan tudja lassítani, megállítani a járművét.
„Sufni tunning” módszerekkel, spórolásból otthon vagy a havernál barkácsolgatják a féket, meggondolatlanul, nem mérve fel, hogy mindez milyen nagyon veszélyes következményekkel járhat.
Figyelni, érezni, különösen ügyelni kell a fékrendszer állapotára és minőségére. Ha úgy érzi, hogy szükségessé válik egy alkatrész cseréje, akkor azt javasoljuk, hogy bármit de ezt ne halogassa. A Prestig Alarm autószervizben az összes fékkel kapcsolatos javítást, szerelést követően műszeres fékellenőrzést végzünk.
A gépjárművek vagy tárcsafékekkel vagy dobfékekkel vannak ellátva. Ezeket a féket a régebbi autókon, a fékpedállal, (szögemelő és huzal) lábbal működtették. Bár ma is lábbal működtetjük, de szinte az összes gépjárműben megtalálható ma már a hidraulikus fékmozgatás.
Féktárcsa, fékbetét cseréje
Ma már az autók megállításáról nagy százalékban az első kerekek gondoskodnak. Ezért van az, hogy elől tárcsafékkel szerelik a gépkocsikat. A tárcsafékek hatékonyabbak, tartósabbak, a dobfékeknél.
Ezeknek a tárcsafékeknek magas műszaki követelménynek kell megfelelniük, minden fékezéskor erőteljes igénybevételnek van kitéve. Mindezektől függetlenül Karbantartást nem igényelnek. Párban kell cserélni őket. Ha szakember cserélte ki és persze szakszerűen, akkor cserétől cseréig problémamentesen használhatóak. Minden fékbetét csere alkalmával ellenőriztetni kell a féktárcsák állapotát.
Amennyiben vágásokat, repedéseket, rozsdafoltokat, égési sérüléseket látunk, úgy minden esetben cseréljük a féktárcsákat.
Minden féktárcsa cseréjekor a fékbetéteket is ki kell cserélni, ez nem választható opció, ez kötelező!
Fontos … ha a motor már nem jár, megszűnik a szervó fékrásegítés ezért a vezetőnek sokkal nagyobb erőt kell kifejtenie magára a fékpedálra a megállás érdekében.

fék -betétek, tárcsák cseréje
A gyártók minden típusnál meghatározzák a minimális féktárcsa vastagságot, és a fékdob átmérőt. Az első féktárcsák „optimális” élettartama általában 40-60.000 kilométer – ami nagyban függ a sofőr vezetési stílusától. A fékbetétek élettartama kb. 20-30.000 kilométer.
A hátsó féktárcsák élettartama gépjárműtípustól függően 50-80.000 kilométer, a fékbetété 30-60.000 kilométer. Egy normál féktárcsa kopása maximum 2 mm lehet az újhoz képest. Egy túlszabályozott vagy mérethatár alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, ezért a féktárcsa elrepedhet, eldeformálódhat, a fékolaj felforrhat.

fékbetétek
Fékbetétek
A fékbetétek lágyabb anyagból készülnek, mint a féktárcsák, ezért természetesen gyorsabban is kopnak, csereperiódusuk rövidebb. Ha ezeknek fékbetéteknek a vastagsága 2-3 mm alá csökken, akkor az optimális fékhatás már nem biztosított.
Fontos a megfelelő ellenőrzés, az elkopott betétek cseréje, a minőségi és precíz, szakszerű szerelése.
A rendeltetésszerű használat során (nem a padlógáz – padlófék) a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja a teljesen új fékekkel megegyező fékhatást.
Amennyiben rendszeresen nagy sebességről többször durván lefékezik a gépjárművet, a fékbetét megéghet. Az elkopott, megégett fékbetét miatt a féktárcsa megsérülhet és egy hirtelen fékezés esetén a gépkocsi irányíthatatlanná válhat.
A fékbetét sem igényel karbantartást, szintén párban cserélik, rendeltetésszerű használat esetén, cserétől cseréig megfelelő beszerelés esetén problémamentesen használható.
Egy adott gépjármű típushoz, például Skodához több különböző gyártó is készít fékbetétet, természetesen ezek különböző anyagból készülnek, készülhetnek, ami eltérő fékhatékonyságot eredményez. Minden esetben kérjük ki egy szakértő véleményét.
Dobfék
A dobfékek élettartama a rendszerese 15-20.000 kilométeres karbantartás mellett olyan 100-150.000 kilométer. Azonban ha a gépjármű elérte a 150.000 km –t , akkor viszont kompletten cserélni kell mindent, tehát a dobokat, a fékpofákat, a munkahengereket és még magát a kézifékkötelet is.
Fékfolyadék cseréje
A "fékolaj", egy olyan speciális folyadék, amely hatalmas hőt és nyomást képes elviselni. Egyetlen rossz tulajdonsága van, mégpedig az hogy lassan, de felveszi a levegő páratartalmát. A fékfolyadék víztartalma ezáltal nő és a nagyobb fékezésekkor a hatásfoka romlik.
Ezt a jelenséget hívjuk ,,fellevegősödésnek". A fékfolyadékban buborékok képződnek, amik nagyban akadályozzák a fék működőképességét. Még nagyobb baj, hogy télen a nagy hidegekben ez a víztartalom megfagyhat, dugulás következik be. Legalább 2 évente vagy 50-70.000 km megtétele után, javasolt, ajánlott a cseréje.
A fékfolyadékok minőségét egy úgynevezett DOT szám jelzi. Két különböző típusú fékfolyadék éppen ezért nem keverhető össze!

fékfolyadék

futómű, lengéscsillapító
Futómű, lengéscsillapító javítás
Az egyik legfontosabb biztonsági része az autónak, a futómű, ami ugye az úttest és a gépjármű közötti kapcsolatot biztosítja.
A futómű egyik nem elhanyagolható eleme a lengéscsillapító, szerepe a megfelelő menetdinamikában és az utazás kényelmében van.
A lengéscsillapítók karbantartása nagyon fontos, mert egy rossz beállítás vagy egy hibás lengéscsillapító miatt a gépjármű úttartása romlik, lényegesen hosszabb lesz a fékút és a gumiabroncsok egyenetlenül kopnak.
Blokkolásgátló rendszer – ABS
Az ABS igen csak hasznos eszköz. Feladata, hogy egy erős fékezés során megakadályozza a kerekek teljes leblokkolását, így a gépjármű nem kezd el csúszni mint egy tehetetlen test, a kerekek részben forognak ami fenntartja a jármű irányíthatóságát. Az ABS rendszer lényege a kerekekre szerelt érzékelők, amin keresztül érzékeli a kerekek blokkolását. Az ABS a másodperc töredékére kiiktatja a fékezést.
Az ABS fő feladat, hogy vészfékezés esetén fent tartsa a gépjármű irányíthatóságot, csúszós úton segít meggátolni, hogy az autó megpördüljön fékezés közben.

blokkolásgátló ABS rendszer

katalizátor, kipufogó rendszer
Kipufogó rendszer, katalizátor szervíz
Környezetvédelem szempontjából a katalizátornak van szerepe mivel a gépkocsiknál csökkenti a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez. Hangtompítás szempontjából, csökkenti mind a belső mind pedig a külső zaj szintjét.
A kipufogó rendszernek meg kell felelnie a szigorú környezetvédelmi és zajártalomra vonatkozó szabályozásoknak
A kipufogórendszer hamar rozsdásodni kezd, mivel nagyon magas hőmérsékletnek van kitéve, állandó rezonancia alatt áll, a kipufogógáz valamint a savas kondenzvíz pedig tovább ronthatja és általában rontja is a helyzetet. Fontos a rendszeres ellenőrzés.